Je vraagt je misschien nog af...
Wie je ook bent, wat je ook doet, of in welke sector je ook zit… Als je aanwezig bent op sociale media, krijgt je te maken met het algoritme. Wist je dat slechts een fractie van jouw volgers jouw content op sociale media te zien krijgt? Zonde toch?! Daarom is het interessant om te bouwen aan een mailinglijst met daarin de emailadressen van jouw droomklanten. Die emailadressen zijn jouw ticket recht naar hun inbox! Zo neem jij de controle terug, hang je niet langer af van een algoritme én bereik jij jouw droomklant wanneer jij dat wil.
Make no mistake: je volgers op sociale media zijn niet van jou. Of toch niet echt. Vraag jezelf eens af: wat als Instagram er morgen mee stopt. Of wat als LinkedIn volgende week de boeken toe doet? Wat zou dit betekenen voor jouw business? En hoe zou je jouw volgers of connecties dan nog bereiken? De emailadressen die je verzamelt zijn wél van jou. Zelfs al stopt je Email Service Provider ermee, je kan de lijst van jouw subscribers exporteren en importeren bij een andere. Met andere woorden: jij hebt controle over de gegevens van je subscribers en je kan ze niet zomaar verliezen!
Een Email Service Provider (of een ESP) helpt gebruikers om emailadressen te verzamelen en om emails te versturen. De emailadressen van je subscribers worden met andere woorden bewaard op een mailinglijst en daar kan je dan emails naar sturen.
Een freebie, ook wel een lead magnet genoemd, is iets waardevols voor je droomklant dat je gratis weggeeft in ruil voor een emailadres. Denk maar aan een checklist, ebook of stappenplan dat je kan downloaden! Hoe je een goede lead magnet maakt? Dat leer je in deze workshop!
Nope! Ik hou de dingen graag zo eenvoudig mogelijk. En ik beloof je dat je helemaal niet hoeft te goochelen met code om je email marketing te kickstarten! Ik maak het jou zo gemakkelijk mogelijk om alles op te zetten. Easy, peasy, email squeezy! Daarbovenop help ik je op weg aan de hand van schermopnames.
Je hoeft niet per sé (wekelijkse of zelfs maandelijkse) nieuwsbrieven uit te sturen om resultaten te halen uit je email marketing! Je kan er ook voor kiezen om een automatische sequence aan te maken. Om je nieuwe subscriber op te warmen om een specifiek product of een bepaalde dienst bij jou te komen bijvoorbeeld. Op deze manier warm je klanten op zonder dat je er mee bezig hoeft te zijn, ookal stuur je geen wekelijkse newsletters.