MASTERCLASS | ONDERNEMEN MET IMPACT | LAURA VERHULST

Klaar om een positief verschil te maken met je business?

Ben je op zoek naar een duurzame groeistrategie? In Laura’s Masterclass leer je jouw missie en waarden bepalen, en hoe je deze implementeert in je business. Zo haal jij meer voldoening uit je onderneming, maak je fans van je klanten, en vergroot je jouw impact.

Wat is ondernemen met impact?

Is deze opleiding voor mij?

Goede vraag! Herken je jezelf in één van de onderstaande voorbeelden? Dan is de Masterclass over Ondernemen met Impact precies wat je zoekt.

Je wil op een verantwoorde manier je onderneming uitbouwen. Je gelooft dat bedrijven een bron kunnen zijn van positieve verandering en dat ondernemerschap hand in hand gaat met sociaal welzijn en een duurzamere wereld.

Je bent al even aan de slag als zelfstandige en je bent goed in wat je doet, maar je mist voldoening. Je bent op zoek naar manieren om een positief verschil te maken in je omgeving en voor de mensen met wie je in aanraking komt.

Geld verdienen is uiteraard belangrijk, het geeft je onderneming zuurstof. Maar je ziet geld niet (meer) als een doel op zich. Je wil naast stabiele financiën voor jezelf ook dat anderen en je omgeving beter worden van onderneming. 

Je vindt het belangrijk dat de samenwerkingen die je aangaat een positief verhaal zijn voor alle betrokken partijen. Je wil iedereen waarmee je in aanraking komt versterken, maar bent nog niet zeker hoe, of je wil bekijken hoe je hier nog verder in kan gaan.

Voor wie is deze opleiding
geen juiste match?

Wat mag je verwachten?

Dit willen we jou helpen bereiken met deze Masterclass:

Geld verdienen is niet langer je enige doel. Geld wordt eerder de zuurstof van je onderneming die je toelaat om jouw stempel op de wereld te zetten, om het verschil te maken dat jij belangrijk vindt. 

Je bent niet langer zomaar een toevallige keuze. Jouw klanten kiezen bewust voor jouw merk omdat ze geloven in jouw waarden en waar je voor staat. Ze blijven met veel plezier jouw klant en maken vol enthousiasme reclame voor je brand.

Je medewerkers vertellen met trots verhalen over het bedrijf waar ze voor werken en je partners zijn laaiend enthousiast over jullie samenwerking. Doordat ze met jou samenwerken ziet hun (professionele) leven er beter uit. 

Je hebt een betere relatie en samenwerking met al je stakeholders: van je klanten, over je medewerkers en partners, tot je leveranciers. Daardoor sta je als bedrijf sterker in je schoenen, ook in moeilijkere economische omstandigheden.

Wie is Laura Verhulst?

(Ook wel bekend als de enige echte Madam Bakster!)

Laura -onze expert van dienst- ken je misschien wel van haar Guiltfree Bakery en koffiebar “Madam Bakster”. Ze is een wereldverbeteraar in hart en nieren en dat merk je in hoe ze haar business runt. Wil je meer weten over haar kijk op ondernemen met impact? We deden er met haar een leuke babbel over!

madam bakster laura verhulst

Hoe leer je impact maken?

Wat leer je nu precies in deze Masterclass waardoor jij een positieve en grotere impact gaat maken met je onderneming? Welke stappen zet je in deze opleiding waardoor je waarden en impact verweeft in het DNA van jouw business?

1

JE ZORGT VOOR EEN DUIDELIJK DOEL

Je schetst een helder beeld van wat je wil bereiken en waar je naartoe wil. Vooraleer je start met je traject, leg je ook je startpunt vast. Zo zie je onderweg beter welke vooruitgang je al gemaakt hebt en blijf je gemotiveerd onderweg naar je doelen!

2

JE BRENGT IN KAART WAT JOU TEGENHOUDT

Wat houdt jou momenteel tegen om (meer) impact te maken? Is het tijd of geld? Je kennis of connecties? Of misschien gaat het over je mindset en leg je jezelf beperkingen op. Je bekijkt wat jou in de weg staat en wat je eraan kan doen, zodat je nog krachtiger jouw stempel op de wereld kan zetten.

3

JE BEPAALT JE WAARDEN, MISSIE EN VISIE

Door je waarden te kiezen, creëer je een duidelijke identiteit voor je bedrijf. Je formuleert je missie, visie en je big hairy audacious goal, zodat alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Zo werk je nog efficiënter naar je doelen toe.

4

JE FORMULEERT DUIDELIJK WELK VERSCHIL JE WIL MAKEN EN WAAROM

Natuurlijk is het belangrijk om duidelijk te weten welk verschil je wil maken. Maar nog belangrijker is “waarom”. Jouw “why” gaat over waar je in gelooft en voor staat, wat is de bestaansreden van je onderneming. Met jouw waarom inspireer je ook anderen om actie te ondernemen.

5

JE VERWEEFT WAARDE IN DE DAGELIJKSE WERKING VAN JE BUSINESS

Aan de hand van een duidelijk stappenplan kijk je hoe je jouw waarden kan integreren in het DNA van je onderneming. Je zorgt ervoor dat de acties die je elke dag onderneemt als bedrijf in lijn liggen met je waarden en het verschil dat je wil maken.

6

JE BETREKT JE STAKEHOLDERS MET EEN DUIDELIJK ACTIEPLAN

Alle hens aan dek, want iedereen moet mee aan boord! Je brengt al je stakeholders in kaart, van klanten en medewerkers, over je leveranciers en partners, tot de buurt waarin je onderneemt. Met een duidelijk actieplan tackle je bezwaren of bedenkingen die ze misschien hebben rond je plannen.

7

JE TOONT JOUW MISSIE AAN DE BUITENWERELD

De toon is gezet, de plannen zijn gesmeed, nu is het tijd om dat verschil te maken en het te tonen aan de buitenwereld. Je zorgt ervoor dat iedereen die in aanraking komt met jouw bedrijf voelt waar jij voor staat en waar je in gelooft. 

8

JE HOUDT HET HAALBAAR EN BLIJFT FLEXIBEL

Je bent goed bezig! Je neemt regelmatig de tijd om te evalueren of je nog de juiste koers volgt, zodat je op tijd kan bijsturen. Het is natuurlijk belangrijk dat je plannen haalbaar, relevant én inspirerend blijven. Welkom in de club van de wereldverbeteraars!

Je vraagt je misschien nog af...

BEN IK GROOT GENOEG OM EEN VERSCHIL TE MAKEN?

Je hoeft niet per se de wereld te veranderen om een wereld van verschil te maken. Het gaat er vooral over dat je zelf kiest wat je wil veranderen aan je omgeving of verder daarbuiten en dat je doet wat je kan. Je impact lijkt misschien kleiner, maar is daarom niet minder betekenisvol. 

MOET IK ALLES VERANDEREN AAN MIJN BEDRIJF?

Als je heel je businessmodel wil omgooien, mag en kan dat zeker. Je kan het zo klein of zo groot aanpakken als je zelf wil. Vaak kan je aan de hand van kleine aanpassingen in je aanpak een groot verschil maken op lange termijn. Impact maken ziet er voor iedereen anders uit, het is aan jou om te bepalen wat jij precies wil doen.

IS WAARDEGEDREVEN ONDERNEMEN NIET GEWOON EEN BEETJE "FLUFFY"?

Ondernemen met impact heeft misschien een “fluffy” imago, maar het is veel meer dan dat. Het is ook gewoon een sterke en duurzame groeistrategie, zeker wanneer je je community mee op sleeptouw wil nemen. 

HEB IK VEEL GELD NODIG OM IETS TE KUNNEN VERANDEREN?

NOPE! Bakken geld doneren aan goede doelen is één manier om een verschil te maken, maar er zijn veel meer mogelijkheden. In deze masterclass ga je op zoek naar manieren om impact te maken die bij jou en je onderneming passen. 

IS WAARDEGEDREVEN ONDERNEMEN WEL EEN SLIMME STRATEGIE?

De laatste jaren is er een steeds groter podium gekomen voor bedrijven die het anders en beter willen doen. En dan gaat het niet alleen om “eerlijk duurt het langs”, maar ook over consumenten die steeds bewustere keuzes maken. Dus het is zeker een goede keuze om ervoor te zorgen dat jouw merk een verantwoorde keuze wordt. 

Wat zeggen onze studenten?

Ik moet toegeven dat mijn kijk op waardegedreven ondernemen enorm is veranderd. Ik zag het als iets fluffy, maar dat is het absoluut niet. Ondernemen met impact is echt een sterke groeistrategie, zeker wanneer je je community mee op sleeptouw wil nemen. Met Bossy Magazine kunnen we impact maken en deze lessen helpen me om die visie, dat groeitraject, scherp te krijgen. Dikke merci voor alle inzichten. Ik ben er zeker van dat ik de lessen ga herbekijken.
dorien camps
Dorien Camps
Founder @Bossy
Als verzekeringsmakelaar zitten we hele dagen tussen bergen papieren. Printen, opsturen, de klant moet tekenen en terugsturen en dan inscannen en in de vuilbak. Ik ben veranderd van softwarepakket zodat alles digitaal verloopt. Hierdoor spaar ik meer dan 30.000 pagina’s per jaar uit. Het is niet alleen goed voor het milieu maar deze efficiënte manier van werken slaat enorm aan. Ik heb er lang over gedaan om alles opnieuw te gaan uitdenken maar het was absoluut de moeite waard.
Pieter Moreels
Zaakvoerder @Zakenkantoor Assuco

Hoe ziet de Masterclass eruit?

MODULE 1

De basics van impact maken
We gaan eerst op zoek naar waarom het voor jou belangrijk is om impact te maken. Dan brengen we je huidige situatie in kaart en bepalen we waar jij naartoe wil. Zo weet je van waar je komt en blijf je gemotiveerd onderweg naar je doelstellingen.
  • LES 1 | Wat is ondernemen met een impact?
  • LES 2 | Waarom is impact centraal plaatsen een goed idee?
  • LES 3 | Succesvol én waardegedreven: enkele voorbeelden.
  • LES 4 | Jouw situatie: waar sta je nu en waar wil je naartoe?
  • TEST | Hoe waardegedreven ben je nu?

MODULE 2

Bepaal de waarden van je onderneming
Welke obstakels houden jou tegen om (meer) impact te maken? We gaan ermee aan de slag, want the sky is the limit! Dan nemen we een kijkje naar welke waarden je kan kiezen voor je onderneming. Je doet inspiratie en ideeën op om uiteindelijk jouw waarden te bepalen.
  • LES 1 | Wat staat jou in de weg om impact te maken?
  • LES 2 | Hoe bepaal je waarden van binnenuit?
  • LES 3 | Hoe kies je waarden die extern impact maken?
  • LES 4 | Hoe kies je de waarden van je onderneming?
  •  

MODULE 3

Implementeer je waarden
Nu je jouw waarden hebt gekozen, gaan we op zoek naar manieren om deze te verweven in de werking van je business. Zodat je team, klanten, partners en alle andere stakeholders voelen waar jij voor staat, elke keer ze met jouw merk in aanraking komen.
  • LES 1 | Hoe betrek je je team?
  • LES 2 | Hoe implementeer je waarden intern?
  • LES 3 | Hoe krijg je jouw stakeholders mee aan boord?
  • LES 4 | Hoe laat je je waarden leven?
  • LES 5 | Hoe toon je je missie aan de buitenwereld?

MODULE 4

Blijf op de juiste weg
Je waarden staan op scherp, je doelstellingen zijn bepaald, en je grootse plannen zijn kristalhelder. Hoe zorg je ervoor dat je op koers blijft? Je krijgt een toolkit om je vooruitgang te evalueren en ervoor te zorgen dat de keuzen die je maakt in lijn liggen met je waarden.
  • LES 1 | Hoe weet je of je goed bezig bent?
  • LES 2 | Hoe blijf je flexibel?
  • TEST | Hoe waardegedreven ben je nu?

Word jij ook een wereldverbeteraar ?

ondernemen met impact leeromgeving

ONDERNEMEN MET IMPACT

MASTERCLASS | LAURA VERHULST
597 EXCL. BTW
  • Levenslange toegang tot de Masterclass
  • Een superpraktisch werkboek (69 pagina's)
  • Duidelijke videolessen, to the point!
  • Toegang tot de Smartass Community
  • Niet tevreden? Geld terug!